Zarejestruj

Odmowa wypłacenia odszkodowania - przedawnienie

Ubezpieczenia w razie chorób oraz za urlopy macierzyńskie. Ubezpieczenia wypadkowe zabezpieczające przed wypadkami przy pracy i chorobami zawodowymi.
Początkujący
Podziękował : 0 razy

Odmowa wypłacenia odszkodowania - przedawnienie

Postprzez Daglas333 » So kwi 02, 2016 3:19 am

Witam,
mój problem jest następujący
Jestem studentką ubezpieczoną w PZU, ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków, takie grupowe zawarte za posrednictwem uczelni.
We wrześniu 2012 roku doznałam urazu kręgosłupa (dyskopatia), od tamtej pory chodziłam na wizyty u ortopedy (czas oczekiwania ok 2 miesięcy na każdą wizyte) oraz na liczne zabiegi rehabilitacyjne (tu również zdarzało się czekac nawet 6 miesięcy na konkretny zabieg).
W tym styczniu tego roku 2016 zakończyłam leczenie do celów odszkodowawczych, wypełniłam internetowy wniosek pzu - dostałam odmowę wypłacenia odszkodowania.
Uzasadnili ją tym, że roszczenie uległo przedawnieniu gdyż minęły 3 lata od chwili doznania urazu, a ja nie zgłosiłam wciągu tych 3 lat szkody.

Stąd mam pytanie, czy da rade to jakoś odkręcić?

Nie wiedziałam, że istnieje coś takiego jak przedawnienie odszkodowania, w innym wypadku na pewno bym to zgłosiła. Moje leczenie trwało tak długo glownie z powodu dlugiego oczekiwania na zabiegi i wizyty.
Zawierając ubezpieczenie za pośrednictwem uczelni nie dostałam żadnego regulaminu gdzie mogłabym cokolwiek przeczytać o zasadach.
Z tego co mi wiadomo to o odszkodowanie można się ubiegać dopiero po zakończeniu leczenia, w związku z tym nawet nie interesowałam się cała ta procedura gdyż wydawało mi się to wtedy nieistotne.

Czy jest jakaś szansa żeby jednak uznali mój wniosek na nowo? Jakiś kruczek? Nie chce się sądowac, bo chodzi to o kwotę jakieś 700-1200 zł

Dołączam plik w którym jest napisana odmowa.
Z góry dziękuję za pomoc
Załączniki
Screenshot_2016-04-02-04-30-58-1.png
Screenshot_2016-04-02-04-30-58-1.png (249.33 KiB) Przeglądane 4256 razy