Zarejestruj

czy niektóre T.U. cedują na Was obowiązek informowania klientów o końcu okresu ubezpieczenia z minimum dwutygodniowym wyprzedzeniem?

Praca jako agent ubezpieczeniowy: porady, opinie, wymiana doświadczeń. Pytania początkujących agentów ubezpieczeniowych, którzy zaczynają dopiero swoją przygodę z branżą ubezpieczeniową.
Początkujący
Posty: 2
Dołączył(a): Wt lut 19, 2013 2:53 pm
Podziękował : 0 razy
Pomógł: 0 razy

czy niektóre T.U. cedują na Was obowiązek informowania klientów o końcu okresu ubezpieczenia z minimum dwutygodniowym wyprzedzeniem?

Postprzez gordon » Wt lut 19, 2013 2:56 pm

Witam,

Jestem jednym z wielu agentów ubezpieczeniowych, którzy prowadzą w Polsce multiagencję. Moje pytanie brzmi, czy niektóre T.U. cedują na Was obowiązek informowania klientów o końcu okresu ubezpieczenia z minimum dwutygodniowym wyprzedzeniem? Czy spotkaliście się z takimi praktykami? Jeśli tak, to czy T.U. może zrobić cesję tak ważnego obowiązku na agenta lub multi? Nie wydaje się Wam, że jest to zbyt duża odpowiedzialność aby ją zrzucać na nas?

Bardzo proszę o wyrażenie opinii, bo nie wiem już sam co z tym zrobić.

Początkujący
Posty: 1
Dołączył(a): Śr lut 20, 2013 2:15 pm
Podziękował : 0 razy
Pomógł: 0 razy

Re: Pytanie do agentów ubezpieczeniowych

Postprzez slavinhooo » Śr lut 20, 2013 2:17 pm

Pierwsze słyszę! Taki zapis to jakaś parodia

Bywalec forum
Posty: 42
Dołączył(a): Cz sty 24, 2013 3:47 pm
Podziękował : 0 razy
Pomógł: 0 razy

Re: Pytanie do agentów ubezpieczeniowych

Postprzez marzenka » Cz lut 21, 2013 11:26 am

gordon napisał(a):Witam,

Jestem jednym z wielu agentów ubezpieczeniowych, którzy prowadzą w Polsce multiagencję. Moje pytanie brzmi, czy niektóre T.U. cedują na Was obowiązek informowania klientów o końcu okresu ubezpieczenia z minimum dwutygodniowym wyprzedzeniem? Czy spotkaliście się z takimi praktykami? Jeśli tak, to czy T.U. może zrobić cesję tak ważnego obowiązku na agenta lub multi? Nie wydaje się Wam, że jest to zbyt duża odpowiedzialność aby ją zrzucać na nas?

Bardzo proszę o wyrażenie opinii, bo nie wiem już sam co z tym zrobić.

Firmy raczej nie mają takiego obowiązku ale jeżeli już chcą to mogą informować drogą listową o tym, że ubezpieczenie się kończy.

Początkujący
Posty: 2
Dołączył(a): Wt lut 19, 2013 2:53 pm
Podziękował : 0 razy
Pomógł: 0 razy

Re: Pytanie do agentów ubezpieczeniowych

Postprzez gordon » Śr lut 27, 2013 8:06 am

marzenka napisał(a):
gordon napisał(a):Witam,

Jestem jednym z wielu agentów ubezpieczeniowych, którzy prowadzą w Polsce multiagencję. Moje pytanie brzmi, czy niektóre T.U. cedują na Was obowiązek informowania klientów o końcu okresu ubezpieczenia z minimum dwutygodniowym wyprzedzeniem? Czy spotkaliście się z takimi praktykami? Jeśli tak, to czy T.U. może zrobić cesję tak ważnego obowiązku na agenta lub multi? Nie wydaje się Wam, że jest to zbyt duża odpowiedzialność aby ją zrzucać na nas?

Bardzo proszę o wyrażenie opinii, bo nie wiem już sam co z tym zrobić.

Firmy raczej nie mają takiego obowiązku ale jeżeli już chcą to mogą informować drogą listową o tym, że ubezpieczenie się kończy.


Chodzi o to, że zgodnie z ustawą, od dn. 11 lutego 2017 r. firma ubezpieczeniowa ma obowiązek poinformowania minimum 2 tygodnie przed końcem okresu ubezpieczenia, swojego Klienta o cenie jaka będzie na kolejny rok. Jest jedno towarzystwo, które taki obowiązek scedowało na mnie jako agenta i nie wiem czy to jest zgodne z prawem.

Powrót do Forum agentów ubezpieczeniowych



 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników