Zarejestruj

PROBLEM z OC po zakupie auta

Forum o ubezpieczeniach OC (Odpowiedzialności Cywilnej) pojazdów. Gdzie znajdziemy aktualnie najtańsze ubezpieczenie OC? Jak będzie jego koszt? Jaką firmę wybrać? Porady i opinie.
Początkujący
Podziękował : 0 razy

PROBLEM z OC po zakupie auta

Postprzez Sapersky » Śr lut 10, 2016 6:35 pm

Mam taki problem, zakupiłem używane auto, które miało ubezpieczenie OC ważne do grudnia, jednak nie wiedziałem, że na tym ubezpieczeniu do końca trwania tej polisy mogę jeździć, myślałem że muszę pojechać do ubezpieczalni i przepisać obecne OC na siebie, dokładając tylko różnice zniżek (jestem młodym kierowcą, więc nie mam żadnych, do tego jeszcze dopłaty ). No i pani w ubezpieczalni za przepisanie tego OC na mnie krzyknęła 2700 zł. Godzinę później dowiedzialem się od poprzedniego wlasciciela, że śmiało do końca polisy mogłem jeździć na jego ubezpieczeniu, nic nie zalatwiając. Jeszcze mi powiedziała, że jakbym chciał na pełen rok ubezpieczenie, to bym musiał zapłacić 2900, czyli to wychodzi na to, że to nie jest różnica zniżek w między moja a jego polisa, tylko to jest całkowicie nowa polisa, jeszcze do tego do grudnia. Czy jest szansa w jakiś sposób odzyskać takie pieniądze wyrzucone w błoto? Pomocy!!!! :evil:

Doradca reklama

Podpowiadam

Bywalec forum
Podziękował : 1 razy

Re: PROBLEM z OC po zakupie auta

Postprzez Superubezpieczenia » Cz lut 11, 2016 3:46 pm

Jako nabywca pojazdu masz prawo korzystać z umowy OC przekazanej przez zbywcę do końca jej trwania a poprzedni właściciel ma obowiązek powiadomić zakład ubezpieczeń o sprzedaży auta.
Ten natomiast może ponownie przeliczyć składkę z uwzględnieniem parametrów aktualnego właściciela. Czasami dopłaty są bardzo wysokie, dlatego najlepiej będzie jeżeli poszukasz jakiejś tańszej oferty na OC i wypowiesz polisę zbywcy. TU naliczy składkę od dnia zakupu do dnia złożenia wypowiedzenia. Z doświadczenia wiemy, że jest to najlepsze rozwiązanie.